Να τι θέλουν να κάνουν 'αυτοί' στα αεροδρόμιά μας

ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΖΑΧΑΡΟΣ

Είναι περισσότερο από προφανές ότι οι αναγνώστες της μέχρι πρότινος άγνωστης στο ελληνικό κοινό ιστοσελίδας sleepinginairports.net είναι εχθροί της Ελληνικής Κυβέρνησης. Είναι η μόνη λογική εξήγηση για τα αποτελέσματα της αναξιόπιστης ετήσιας έρευνας της ιστοσελίδας, σύμφωνα με τα οποία 3 ελληνικά αεροδρόμια βρίσκονται μεταξύ των 10 χειρότερων αεροδρομίων στον κόσμο. Καθώς πρόκειται για ερασιτέχνες, δεν διαβλέπουν την κρυμμένη υπεραξία που είδε στα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια ο Χρήστος Σπίρτζης όταν υπέγραφε με βαριά καρδιά τη σύμβαση παραχώρησης των αεροδρομίων στους Γερμανούς της Fraport.

AdTech Ad
Για να είμαστε δίκαιοι, αυτό που αγόρασε η γερμανική εταιρεία, δεν είναι η σημερινή αισχρή κατάσταση των υποδομών και η απαράδεκτη υπηρεσία που προσφέρουν τα κρατικά αεροδρόμια της ελληνικής επαρχίας. Αγόρασε την προοπτική που μπορούν να αποκτήσουν με αναβάθμιση των υποδομών και βελτίωση της παρεχόμενης υπηρεσίας. Η χώρα μας έχει βάλει πλώρη για περισσότερους από 30 εκατ. τουρίστες στα προσεχή χρόνια. Μέγεθος που μπορεί να αυξηθεί ραγδαία αν το ασφυκτικό περιβάλλον της γραφειοκρατίας και του κρατισμού αφήσουν τους επιχειρηματίες του τουρισμού να αναπτυχθούν.

Αυτό όμως που υπερασπίστηκε με σθένος, δάκρυα και ιδρώτα ο πρώην ΠΑΣΟΚ, υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ, είναι ακριβώς ότι συμβαίνει σήμερα. Βρόμικες καλύβες παίζουν το ρόλο των terminals, επιβάτες περιμένουν σε ατέλειωτες ουρές κάτω από τον διάσημο ελληνικό ήλιο και συνδικαλιστές εργαζόμενοι υπερασπίζονται τα κεκτημένα. Σε ποια άλλη χώρα του κόσμου αν ανήκε η Σαντορίνη, θα είχε αεροδρόμιο με μόνο ένα καφέ και ένα-δυο καταστήματα; Οι άνθρωποι δεν είναι ικανοί να πουλήσουν ούτε νερό στην έρημο.

“Για να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε -και όχι να ξεπουλήσουμε- τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια όπως εμείς θέλουμε” είχε δηλώσει το Σεπτέμβρη του 2015 (προ εκλογών) ο αειθαλής υπουργός όταν ακόμη επιχειρούσε να “χαντακώσει” τη συμφωνία. Έχουν γραφτεί χιλιάδες σελίδες σχετικά με το αν είναι ξεπούλημα το 1,2 δις. ευρώ που έδωσε η Fraport για τα 14 αεροδρόμια. Στα χρήματα αυτά βεβαίως θα πρέπει να προσθέσει κανείς και τις επενδύσεις που θα πρέπει να γίνουν για να θυμίζουν έστω κανονικά αεροδρόμια. Όπως και τα χρήματα που διατίθενται από τον κρατικό προϋπολογισμό για τη συνέχιση της άθλιας λειτουργίας τους. Χρήματα που η Κυβέρνηση δεν έχει φυσικά
Έτσι κι’ αλλιώς δεν γνωρίζουμε πόσα χρήματα κερδίζει ή χάνει το ελληνικό δημόσιο από τη λειτουργία των αεροδρομίων. Τα περισσότερα δεν δίνουν λογαριασμό σε κανέναν. Στο site της ΥΠΑ, δεν υπάρχει φυσικά ούτε αναφορά στα οικονομικά στοιχεία τους.

Ας μείνουμε στο δεύτερο μισό της πρότασης Σπίρτζη. “Όπως εμείς θέλουμε”. Κατ’ αρχήν δεν είναι βέβαιο ποιους περιλαμβάνει το “εμείς”. Η Βουλή με διευρυμένη για τα ελληνικά ήθη συναίνεση ψήφισε το τρίτο μνημόνιο, όρος του οποίου ήταν η παραχώρηση των 14 αεροδρομίων. Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός έβαλε τη “σφραγίδα” του στην ψήφιση του τρίτου μνημόνιου, εκπαραθυρώνοντας όσους εξέφραζαν παρόμοιες με τον Σπίρτζη απόψεις και οδηγώντας τη χώρα στις εκλογές. Το “εμείς” του Σπίρτζη, σίγουρα δεν συμπεριλαμβάνει όλον τον ΣΥΡΙΖΑ.

“Αυτοί” λοιπόν, θέλουν να συνεχίσουν να ελέγχουν ότι είναι δυνατόν και ξεφεύγει από την προσοχή της Τρόικας. Στις αρχές του μήνα, πέρασε από τη Βουλή (με τις ψήφους της συγκυβέρνησης) νομοσχέδιο το οποίο αφορά στην αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Θυμίζουμε ότι η ΥΠΑ είχε υποδεχθεί μεγάλο αριθμό εργαζομένων που μετατάχθηκαν εκεί όταν έκλεισε η Ολυμπιακή. Μια εταιρεία που συνέφερε να κλείσει και να συνεχίσουμε να πληρώνουμε τους εργαζόμενους καθώς η λειτουργία της έμοιαζε με “μαύρη τρύπα”.

Το νομοσχέδιο σύμφωνα με τα λεγόμενα Σπίρτζη, είχε σαν αποτέλεσμα “τόσο ο έλεγχος εναέριου χώρου όσο και η διαχείριση των αεροδρομίων συνεχίζει να ασκείται από αμιγώς δημόσιες υπηρεσίες”.

Για την επιλογή του αυτή, δέχθηκε τα πυρά σύσσωμης της αντιπολίτευσης αλλά και τα συχαρίκια του προέδρου της Ομοσπονδίας Συλλόγων πολιτικής Αεροπορίας. “Συγχαίρουμε τον υπουργό που πήγε στις Βρυξέλλες και έκλεισε μια αιμορραγία για την αεροναυτιλία”, είπε ο πρόεδρος. Πρόκειται φυσικά για τον ίδιο άνθρωπο που εξαρχής είχε ταχθεί κατά της αποκρατικοποίησης των 14 αεροδρομίων και με τον οποίο ο Υπουργός έχει κοινό παρελθόν καθώς ο ξυλουργός (αλήθεια αυτή είναι η ειδικότητά του) Βασίλης Αλεβιζόπουλος υπηρέτησε πιστά τα ιδεώδη των πρασινοφρουρών, ως πρόεδρος της Ομοσπονδίας για τουλάχιστον 20 χρόνια. Επί των ημερών του μάλιστα η Ομοσπονδία απέδειξε τη μαχητικότητα της, “τραμπουκίζοντας” επενδυτές που τόλμησαν να πατήσουν τα ιερά χώματα των αεροδρομίων.

Κατανοούμε λοιπόν το πώς “αυτοί” θέλουν να “αξιοποιήσουν” τα αεροδρόμια, αλλά και τα λιμάνια ή το Ελληνικό, για το οποίο μάλιστα κύλησε και το περίφημο δάκρυ στο ροδαλό μάγουλο του Υπουργού Μεταφορών. Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που διδάχθηκε πριν μείνει ορφανός από αυτόν που θεωρείται πολιτικός του μέντορας. Με κλαδικές, ρουσφέτια, μαγκιά και κακοδιαχείριση διανθισμένα με αριστερίστικα τσιτάτα. Οι κουτόφραγκοι φυσικά δεν τους αφήνουν και οι Σπίρτζηδες “τσινάνε”. Τίποτε παράλογο εκτός του γεγονότος ότι οι Σπίρτζηδες συνεχίζουν να “ψήνουν” τους πολίτες ότι οι “κακοί” είναι οι άλλοι…

Μοιράσου στο Google Plus
Αν βρήκατε το άρθρο ενδιαφέρον, κάντε κλικ εδώ

Για γρήγορη και άμεση ενημέρωση ακολουθείστε μας στο Twitter και στο Google+.

loading...